آدرس: تهران، خیابان دکتر فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک ۱۶۵ ( برج ساعت ) طبقه ۶ واحد ۶۲

همراه: 09127164898          دفتر: 02188985387 

مسیریابی از طریق   بلد   نشان   اسنپ

معرفی و سوابق

17 سال سابقه وکالت و عضو کانون وکلای دادگستری مرکز (تهران) از سال 1386 تاکنون
 
احاطه به قوانین خاص ومرتبط باپرونده‌ها ودعاوی:علامت تجاری،اراضی ملی،تعزیرات حکومتی(قاچاق کالا و ارز)،گمرکی،مالیاتی و سرقفلی
 
مشاوره و انجام وکالت تخصصی در بیش از صدها پرونده‌ با موضوع و عناوین فوق الذکر، از سال 1390
 
آشنایی با نحوه رسیدگی و دادرسی در دادگاههای ویژه و تخصصی علامت تجاری، تعزیرات حکومتی (قاچاق کالا وارز) و دیوان عدالت اداری (پرونده های گمرکی ومالیاتی) ( برخی از آرا در سایت قابل مشاهده است)
 
مشاور حقوقی و وکیل شرکت‌های گروه قطعات خودروی عظام (بزرگترین تولید کننده قطعات اصلی خودرویی ایران) از سال 1395 تاکنون
 
وکیل پرونده‌های قضایی شرکت شهر صنعتی کاوه (بزرگ‌ترین شهرصنعتی ایران) از سال 1398 تاکنون.

آیا های رسیدگی قضایی با طرح موضوع در کمیسیون رفع تداخلات متوقف می شود؟

اداره حقوقی قوه قضاییه طی نظریه مشورتی شماره۷/۹۵/۲۸۳۲ مورخ۱۳۹۵/۱۱/۵ جمع را قابل تسری به رسیدگی های قضایی ندانست. در این نظریه آمده است: سؤال: نظر به اینکه در اجرای ماده 54 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب۱۳۹۶/۲/۱مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی تبصره (۳) الحاقی ماده (۹) قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی موضوع ماده یہ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، کمیسیون رفع تداخلات استانی در استان ها با دبیری امور اراضی جهاد کشاورزی تشکیل گردید و حسب تبصره ۳ ماده ۳ آیین نامه «تبصره ۳- در صورتی که با اجرای یکی از قوانین مذکور برای اشخاص حقی ایجاد شده باشد و نسبت به اجرای مقررات ملی شدن در هیئت های تعیین تکلیف اراضی اختلافی اعتراض آنان مطرح ولی رسیدگی و منجر به رأی نشده باشد، رسیدگی هیئت های یاد شده موکول به تصمیم کمیسیون و رفع تداخل اجرای قوانین و مقررات موازی در اجرای این آیین نامه می باشد. نقشه های رفع تداخل شده پلاک، ملاک تعیین موقعیت اراضی موضوع حقوق اشخاص و اراضی ملی و دولتی بوده و اشخاص ذی ربط نمی توانند ادعایی خارج از محدوده های تعیین شده در این نقشه ها را داشته باشند. با توجه به اینکه در جهت اجرای این مقررات، با وجود شرایط در پرونده های مطروح پیرامون اراضی ملی، دولتی و مستثنیات و اینکه ممکن با تصمیم کمیسیون انتقال قطعی و صدور سند فراهم شود و این امر در تصمیم به دادگاه مؤثر است آیا محاکم باید تا قبل از تصمیم کمیسیون مذکور برای اتخاذ تم صبر نمایند یا خیر به عبارتی این تبصره به پرونده های مطروح در حین می در محاکم را شامل می شود یا خیر؟ (ضمن اینکه رأی وحدت رویه شماره 750-95/5/5هیئت عمومی محترم دیوان عالی کشور صلاحیت هیئت موضوع ماده واحده یاد شده پس از انقضای یک سال نیز استمرار یافته است و با استمرار صلاح هیئت مزبور از تاریخ تصویب قانون اخیرالذکر با انقضای پنج سال رسیدگی به پرونده هایی که ظرف مدت مذکور در مرجع قضایی مطرح گردیده و منتهی به صدور رأی قطعی نشده باشد، در صلاحیت هیئت یاد شده خواهد بود). با توجه به اینکه پرونده های زیادی در شعب ویژه رسیدگی به اعتراض موضوع تبصره ۱ ماده ۹ قانون افزایش بهره وری مصوب۹۶/۶/۲۳و همچنین شعب دادگاههای بدوی و تجدید نظر مطرح و مبتلی به هستند و ممکن است با پاسخ مثبت به سؤال خیلی از پرونده ها از آمار دادگستری خارج شود یا منتهی به توقف رسیدگی شده یا قبل از ورود در مراجع قضایی به کمیسیون رفع تداخل ارشاد شوند بررسی خارج از مهلت می تواند کمک مؤثری نماید از این جهت درخواست بررسی خارج از نوبت را دارم جواب: اولا: مفاد تبصره ۳ ماده ۲ آیین نامه اجرایی تبصره ۳ الحاقی ماده ۹ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی موضوع ماده 54 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب۱۳۹۶/۶/۷ هیئت وزیران که به موجب آن رسیدگی هیئت های تعیین تکلیف اراضی اختلافی را موکول به تصمیم کمیسیون رفع تداخل اجرای قوانین و مقررات موازی در اجرای آیین نامه نموده است قابل تسری به رسیدگی دادگاههای دادگستری اعم از بدوی یا تجدیدنظر نمی باشد. ثانيا: موضوع منصرف از ماده ۱۹ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی است» . با این وجود در مقابل برخی از محاکم تصمیم کمیسیون رفع تداخلات استانی را مؤثر در رسیدگی قضایی می دانند به همین جهت آن را متوقف می کنند.

مجید رحیمی وکیل پایه یک دادگستری واراضی ملی

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید