آدرس: تهران، خیابان دکتر فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک ۱۶۵ ( برج ساعت ) طبقه ۶ واحد ۶۲

همراه: 09127164898          دفتر: 02188985387 

مسیریابی از طریق   بلد   نشان   اسنپ

معرفی و سوابق

17 سال سابقه وکالت و عضو کانون وکلای دادگستری مرکز (تهران) از سال 1386 تاکنون
 
احاطه به قوانین خاص ومرتبط باپرونده‌ها ودعاوی:علامت تجاری،اراضی ملی،تعزیرات حکومتی(قاچاق کالا و ارز)،گمرکی،مالیاتی و سرقفلی
 
مشاوره و انجام وکالت تخصصی در بیش از صدها پرونده‌ با موضوع و عناوین فوق الذکر، از سال 1390
 
آشنایی با نحوه رسیدگی و دادرسی در دادگاههای ویژه و تخصصی علامت تجاری، تعزیرات حکومتی (قاچاق کالا وارز) و دیوان عدالت اداری (پرونده های گمرکی ومالیاتی) ( برخی از آرا در سایت قابل مشاهده است)
 
مشاور حقوقی و وکیل شرکت‌های گروه قطعات خودروی عظام (بزرگترین تولید کننده قطعات اصلی خودرویی ایران) از سال 1395 تاکنون
 
وکیل پرونده‌های قضایی شرکت شهر صنعتی کاوه (بزرگ‌ترین شهرصنعتی ایران) از سال 1398 تاکنون.

ثبت علامت تجاری و اسم تجاری 

ثبت علامت تجاری و اسم تجاری یکی از مهم‌ترین اموری است که مورد حمایت حقوق مالکیت صنعتی و تجاری یعنی قانون علامت تجاری می باشد.

نام و علامت تجاری سرمایه ای می باشد که در طول زمان و با صرف هزینه های زیاد به دست آمده است و معمولاً در صورتی مورد حمایت قانون قرار می گیرد و به آن امتیاز داده می شود که بر اساس و مبنای تشریفات تعریف شده در قانون ثبت علائم تجاری و آیین نامه قانون علامت تجاری به ثبت رسیده باشد ارزش علائم تجاری در محصولات نه فقط برای تولیدکنندگان بلکه برای تجار وکسبه و مصرف کنندگان نیز از اهمیت ویژه‌ای دارد برای کسبه به این دلیل اهمیت دارد که مشتریان محصولات مورد نیاز خود را از فروشگاه هایی که علامت تجاری دلخواه آنها را ارائه می نماید خریداری می کنند بعضی ازتجار علامت تجاری و نام تجاری خاصی را انتخاب می‌کنند و به این وسیله اقبال بیشتر مشتریان خود را در خرید محصول دارای علامت تجاری به دست می آورند مانند فروشگاه های زنجیره ای که با استفاده از علامت تجاری خود محصولات مصرفی را در نواحی مختلف یک شهر و حتی کشور به فروش می رسانند مانند افق کوروش، با این حال مصرف کنندگان ممکن است از وجود علامت تجاری در محصولات محصولات بهره مند شوند زیرا در تشخیص محصولات از طریق علامت تجاری خرید خود را بهتر انجام می دهند آنها می توانند محصولات دارای علامت تجاری خاصی که رضایتشان را جلب نکرده است خریداری نکنند و به علامت های تجاری که رضایت آنها را فراهم کرده است روی بیاورند پس با این کیفیت بهتر است در انتخاب علامت تجاری و نحوه تبلیغ آن در جامعه دقت داشته باشیم که مصرف کننده به راحتی بتوانند محصول موضوع علامت تجاری ما را از محصول علامت تجاری های دیگر موجود در بازار به راحتی تشخیص دهد در نتیجه در زمان حاضر علامت تجاری و تبلیغات آن برای شناسایی،بهترین روش برای دفاع و حمایت از حقوق مالکیت صنعتی و به تبع مالکیت های اموال می باشد لذا پیشنهاد می شود که بازرگانان و تجار و تولیدکنندگان برای عرضه بهتر و موفقیت در بازار یک علامت تجاری برای خود انتخاب و آن را در اداره مالکیت صنعتی ثبت نمایند تا بتوانند در سایه تبلیغات این علامت تجاری از سود خوب فروش محصولات خود در بازار بهره مند گردند ودر صورتی که علامت تجاری آنها نقض گردید بتوانند در دادگاه علامت تجاری از حقوق علامت تجاری خود دفاع نمایند.

مجید رحیمی وکیل علامت تجاری

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید