آدرس: تهران، خیابان دکتر فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک ۱۶۵ ( برج ساعت ) طبقه ۶ واحد ۶۲

همراه: 09127164898          دفتر: 02188985387 

مسیریابی از طریق   بلد   نشان   اسنپ

معرفی و سوابق

17 سال سابقه وکالت و عضو کانون وکلای دادگستری مرکز (تهران) از سال 1386 تاکنون
 
احاطه به قوانین خاص ومرتبط باپرونده‌ها ودعاوی:علامت تجاری،اراضی ملی،تعزیرات حکومتی(قاچاق کالا و ارز)،گمرکی،مالیاتی و سرقفلی
 
مشاوره و انجام وکالت تخصصی در بیش از صدها پرونده‌ با موضوع و عناوین فوق الذکر، از سال 1390
 
آشنایی با نحوه رسیدگی و دادرسی در دادگاههای ویژه و تخصصی علامت تجاری، تعزیرات حکومتی (قاچاق کالا وارز) و دیوان عدالت اداری (پرونده های گمرکی ومالیاتی) ( برخی از آرا در سایت قابل مشاهده است)
 
مشاور حقوقی و وکیل شرکت‌های گروه قطعات خودروی عظام (بزرگترین تولید کننده قطعات اصلی خودرویی ایران) از سال 1395 تاکنون
 
وکیل پرونده‌های قضایی شرکت شهر صنعتی کاوه (بزرگ‌ترین شهرصنعتی ایران) از سال 1398 تاکنون.

در قانون ثبت علائم ثبت اختراعات،طرحهای صنعتی و علائم تجاری مانند کنوانسیون پاریس ملاکی برای تشخیص علامت های مشهور معرفی نکرده است

به همین دلیل تشخیص علامت مشهور برعهده مقام صلاحیتدار اداری یعنی اداره مالکیت صنعتی یا قضایی،دادگاه رسیدگی کننده به دعاوی علائم تجاری می باشد که در خصوص حمایت یا عدم حمایت از یک علامتی که ادعا شده است از علامت های تجاری مشهور است اظهار نظر نماید لازم به ذکر است اگر دارند یک علامت تجاری که مدعی مشهور بودن علامت خود است وبخواهد در ایران به تقاضای ثبت علامت تجاری که عین یامشابه علامت آن می باشد اعتراض کند یا در صورتیکه علامت تجاری مشابه عین علامت تجاری مدعی مشهور بودن علامت مقدم ابطال نماید می بایست در ابتدا این موضوع را اثبات نماید که علامت وی در کشور ایران مشهور است و مشهور بودن علامت در خارج از کشور ایران ملاک و مبنای برای مرجع صلاحیت دار ایرانی در احراز مشهور بودن علامت نمی باشد زیرا بند«ه» ماده ۳۲ قانون ثبت اختراعات طرحهای صنعتی و علائم تجاری ، علامتی که عین یا به طرز گمراه کننده های شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالا یا خدمات مشابه متعلق به موسسه دیگری در ایران معروف است را قابل ثبت ندانسته است. بنابر این مشاهده می گردد که قانونگذار مشهور بودن علامت تجاری در ایران را ملاک و مبنای احراز شهرت آن قرارداد است که از این تعریف قانونگذار این موضوع به دست می آید که اگر یک علامت در کشور عراق مشهور باشد اما در ایران مشهور نباشد مالک آن علامت نمی تواند به استناد این بند از قانون مانع ثبت چنین علامتی برای طبقات دیگر شود یا علامت ثبت شده مؤخر را ابطال نماید.

وکیل علامت تجاری مجید رحیمی

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید